REMIX-Blogg

Ferien over – gruer du deg til å begynne på jobb igjen?

Ferien over – gruer du deg til å begynne på jobb igjen?

De blå følelsene eller kjiiipe tanker - Nå er ferien over..   Stopp og finn ut hva skjer? For mange er nok tanken på å skulle vende tilbake til vekkerklokker, oppgaver, forpliktelser og sjefens mas på jobben litt tung.  Noen blå følelser er helt greit, men kommer det...

Frykt og Skam skjuler økonomiske problemer

Frykt og Skam skjuler økonomiske problemer

Fy f…… så vondt det gjør nå døra treffer meg midt i trynet. Nå igjen - jeg orker ikke mer! Livet mitt er kaos . Det er det jeg oppfatter når jeg tar telefonen fra en person jeg har jobbet med tidligere. Hun fortsetter - jeg kan ikke helt fatte at dette skjer igjen....

Kjære medarbeider, vi er i en akselererende endring…

Kjære medarbeider, vi er i en akselererende endring…

Det er tiden for julebordstaler, og akkurat nå har også jeg lyst til å si noen ord til deg som medarbeider. Selv om vi ikke jobber i samme firma, så er vi medarbeidere i et samfunn som utsettes for en akselererende endring. Dette påvirker både deg og meg, uansett...

Det er noe feil med datan i dag…

Det er noe feil med datan i dag…

Kall det gjerne disruptions, men vi som er i IT bransjen må snart ta inn over oss realitetene - vi leverer komplekse produkter - og vi må ikke late som noe annet. Det er tid for å gi våre brukere bedre arbeidsvilkår - brukeradopsjon er nøkkelen til suksess.    ...

Er drømmen satt på vent eller har du glemt drømmen?

Er drømmen satt på vent eller har du glemt drømmen?

For et par år siden var jeg i India og besøkte våre sponsorbarn i slummen. Der fikk jeg muligheten til å spørre en 15 åring, en 11 åring og en 8 åring: «Hva drømmer du om å gjøre når du blir voksen?»  De hadde drømmer, om å bli sykepleier og hjelpe andre i landsbyen,...

Trends and disruptions

Trends and disruptions

Kikk inn i krystallkulen med oss UK Commission for Employment and Skills gav ut rapporten Trends and Disruptions i 2014. Den er fortsatt høyaktuell. Vi mobiliserer fremtidens virksomheter. Derfor sørger vi for å orientere oss om hvilke trender som berører...

The age of the customer

The age of the customer

Kundenes krav til individuell tilpasning av produkter og tjenester – og ikke minst stadig skiftende forbruksvaner vil utfordre oss i 2017

EN
NO EN